Naukajazdy.pl - Serwis dla kursantów i ośrodków szkolenia kierowców.

Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
    Nowy użytkownik

Nowe przepisy drogowe !

Witam jestem swiezo upieczonym kierowca test zdalem 26.11.2010 a data wydania prawojazdy to 02.12.2010 dlatego mam pytanie otoz znalazlem artykul w ktorym wyczytalem o zmianie przepisow i nie wiem czy one juz mnie obowiazuja ? chodzi o 2 letni okres i zielony listek ,bardzo prosze o pomoc :

Posłowie przyjęli poprawki do ustawy o ruchy drogowym. Dla kierowców oznacza to nowy system przyznawania punktów karnych, zmienione zasady dla nowych kierowców i konieczność wymiany prawa jazdy, które w Polsce było do tej pory najczęściej wydawane bezterminowo.

Nowa ustawa zakłada, że młodzi kierowcy, którzy po raz pierwszy uzyskają prawo jazdy kat. B, będą poddani szczególnemu nadzorowi. Nie będzie im wolno przekraczać prędkości 50 km/h w terenie zabudowanym i 80 km/h poza terenem zabudowanym przez osiem miesięcy po uzyskaniu prawa jazdy. Zielony listek będzie obowiązkowy.

W przypadku popełnienia dwóch wykroczeń w ciągu dwóch lat od uzyskania prawa jazdy, kierowcy ci będą kierowani na specjalny kurs reedukacyjny. Trzecie wykroczenie będzie skutkowało zabraniem prawa jazdy.

Na kurs reedukacyjny trafią także wszyscy inni kierowcy, którzy uzyskają 24 punkty karne. Jeśli w ciągu 5 lat od odbycia wydania skierowania na taki kurs ponownie przekroczą maksymalną liczbę punktów, wówczas stracą prawo jazdy.

http://www.se.pl/auto-moto/auto-pora...at_161742.html

Od dawna na forum
    Mieszka w
    Małopolska

Prawdopodobnie od nowego roku to wejdzie. Więc Ciebie to nie łapie.

Nowy użytkownik

Dopiero sejm zatwierdził poprawki, a od tego do wejście w życie jeszcze długa droga.
    Niekoniecznie od 1 stycznia, bo raczej z tym nie zdążą, ale na pewno już jest bliżej niż dalej.
    Oczywiście prawo nie może działac wstecz, więc Ciebie to nie obejmie.

Nowy użytkownik