Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52
-
12-06-2012, 16:59 #11Dlaczego autobus stojący na przystanku jest nieprawidłowo zatrzymany przez kierowcę ?? To gdzie ma się zatrzymać ?? Przeciez to zatrzymanie wynika z ,,warunków ruchu'' .. Chyba się rozpędziłeś ..
Napisał kopan
Łamanie przepisów przez innych nie upoważnia nas do tego samego .. Coś zamieszałeś .. Ale to inny zupełnie temat - tutaj się wypowiedz czy kursantka powinna jechać czy nie ...
-
12-06-2012, 18:39 #12Od dawna na forum
- Dołączył
- 08.01.2010
- Mieszka w
- Tarnów
- Postów
- 478
Zgodnie z cytowanym art. 18 sam ustawodawca uznał że autobus ruszając z oznaczonego przystanku jest włączającym się do ruchu.
Z cytowanego art. 17 wynika że - na pewno zatrzymanie autobusu nie wynika z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
Bo jakby zatrzymanie wynikało z tych warunków to autobus nie byłby włączającym się do ruchu.
Pytasz kto zatrzymał autobus nieprawidłowo??
Na pewno nie kierowca autobusu, bo ma znakiem ustanowiony przystanek.
Za nieprawidłowe zatrzymanie autobusu odpowiada policja i organizator ruchu, bo ustawili przystanek w miejscu gdzie go nie powinno być.
Faktem jest że autobus jest nieprawidłowo zatrzymany i zgodnie z cytowanym art. 49.1.4) jesteśmy upoważnieni do najechania na tę linię wynika to z tej kwestii: <<<< jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię;>>>>
Podsumowując, zostaliśmy zmuszeni przez policje i organizatora ruchu do najeżdżania na linię podwójną ciągłą.
Można śmiało się odwołać od wyniku tego egzaminu przedstawiając powyższą argumentację.
Ps. Projekty organizacji ruchu tworzy zarządzający ruchem a opiniuje je policja, stąd wniosek że za złe zatrzymanie autobusu odpowiadają wspólnie.
-
12-06-2012, 18:56 #13
-
12-06-2012, 23:16 #14
kopan napisał:
Dlaczego autobus nie ma prawa zatrzymać się na oznakowanym przystanku autobusowym?Zgodnie z art. 49.1.4 autobus nie miał prawa się tam zatrzymać bo jego zatrzymanie nie wynikało z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
Art.2. pkt 13) przystanek-miejsce zatrzymywania się pojazdów transportu publicznego, oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi.
kopan napisał:
No właśnie. I tu już dobrze mówisz.Pytasz kto zatrzymał autobus nieprawidłowo??
Na pewno nie kierowca autobusu, bo ma znakiem ustanowiony przystanek
kopan napisał:
A dlaczego tam nie może być przystanku? Jaki przepis tego zabrania?Za nieprawidłowe zatrzymanie autobusu odpowiada policja i organizator ruchu, bo ustawili przystanek w miejscu gdzie go nie powinno być.
Jeżeli przystanek autobusowy bez zatoki lokalizuje się na drodze dwukierunkowej można odgiąć tor jazdy (wyginając linię podwójną ciągłą) jeżeli jest taka możliwość. Wtedy pojazdy omijające autobus nie muszą najeżdżać na tą linię. Jeśli nie ma możliwości odgięcia torów jazdy, to linia podwójna ciągła zostaje prosta i kiedy autobus zatrzyma się w celu zabrania czy wysadzenia pasażera, nie możemy go omijać. Autobus nie będzie tam przecież stał godzinę, więc nic się nam nie stanie jeśli zaczekamy aż ruszy.
kopan napisał:
Skoro już tak bardzo upierasz się powołując się na ten przepis, to jest jeszcze art. 5. ust.1.K.D., który jak myślę rozwiązuje cały problem. Autobus stosuje się do znaku drogowego D-15, który jest w tym przypadku ważniejszy od przepisów ustawy, czyli od artykułu przytaczanego przez Ciebie.Faktem jest że autobus jest nieprawidłowo zatrzymany i zgodnie z cytowanym art. 49.1.4)...
kopan napisał:
Nikt nas do tego nie zmusza. Możemy, a nawet powinniśmy poczekać aż autobus ruszy z miejsca.Podsumowując, zostaliśmy zmuszeni przez policje i organizatora ruchu do najeżdżania na linię podwójną ciągłą.
kopan napisał:
Słyszałem już o dwóch takich odwołaniach. Niestety oba z rezultatem negatywnym.Można śmiało się odwołać od wyniku tego egzaminu przedstawiając powyższą argumentację.
-
13-06-2012, 19:18 #15Od dawna na forum
- Dołączył
- 08.01.2010
- Mieszka w
- Tarnów
- Postów
- 478
Zaraz, przecież cytuję Ci przepisy odnośnie przystanku autobusowego i wyjaśniam że kierujący autobusem nie jest winny zatrzymania w miejscu niedozwolonym - bo ma znak przystanek.
Więc nie rozumiem twojego zarzutu że niby ja twierdzę ze kierujący autobusem nie może się tam zatrzymać. Przecież pisze że za nieprawidłowe zatrzymanie w tym miejscy odpowiada organizator ruchu.
Dla kwestii zawartych w art. 49.1.4 istotnym jest fakt że autobus został nieprawidłowo zatrzymany.
Nie jest istotnym przez kogo został zatrzymany.
ksu napisał:
Jak to jaki przepis – atr. 49.1.4) co myślisz że drogowców nie obowiązują przepisy , mogą się nie znać na materii którą się zajmują i dowolnie wkopywać znaki. Sugerujesz że wszystko co niezabronione jest dopuszczone. Potrzeba zabronić wkopywania znaku bo inaczej ustanowią przystanek.A dlaczego tam nie może być przystanku? Jaki przepis tego zabrania?
Wystarczy że art. 49.1.4) zabronione jest zatrzymywanie pojazdu.
ksu napisał:A niby dlaczego nie można go ominąć jak z przepisów wynika coś przeciwnego - można go ominąć.kiedy autobus zatrzyma się w celu zabrania czy wysadzenia pasażera, nie możemy go omijać. Autobus nie będzie tam przecież stał godzinę, więc nic się nam nie stanie jeśli zaczekamy aż ruszy.
Jak inny pojazd się zatrzyma to też nie można go ominąć i nic się nam nie stanie jak poczekamy ??
Czy zgodnie z przytoczonym art. 49.1.4). można go śmiało ominąć. ??
Można ominąć pojazd za którego nieprawidłowe zatrzymanie odpowiada kierujący tym pojazdem.
Można ominąć autobus który został nieprawidłowo zatrzymany przez drogowców.
ksu napisał:
Całkowicie się mylisz bo art. 5 nic nie wnosi do tej sytuacji gdyż w obydwu przypadkach mamy przepisy dotyczące znaków. Zgodnie z art. 5 masz się stosować do znaków co oznacza że masz stosować się do regulacji przypisanych do znaków.Skoro już tak bardzo upierasz się powołując się na ten przepis, to jest jeszcze art. 5. ust.1.K.D., który jak myślę rozwiązuje cały problem. Autobus stosuje się do znaku drogowego D-15, który jest w tym przypadku ważniejszy od przepisów ustawy, czyli od artykułu przytaczanego przez Ciebie.
Gdzie zapisano te regulacje nie ma żadnego znaczenia, większość regulacji do znaków jest w ustawie.
-
15-06-2012, 11:36 #16
kopan napisał:
Ja nie zauważam w tej sytuacji żadnych nieprawidłowości. Owszem zatrzymywanie się autobusu w takim miejscu, może być w jakiś tam sposób uciążliwe dla innych kierujących, ale nie zawsze da się umiejscowić przystanek poza pasem ruchu. Jeśli jest zapotrzebowanie na przystanek w danym miejscu, ale infrastruktura drogowa nie pozwala na przystanek z zatoką, to lokalizuje się go na pasie ruchu. W jaki sposób i na jakich zasadach, to już pisałem o tym.Przecież pisze że za nieprawidłowe zatrzymanie w tym miejscy odpowiada organizator ruchu.
kopan napisał:
W Tym przypadku został zatrzymany prawidłowo, gdyż na zatrzymanie w tym miejscu zezwala znak "przystanek autobusowy".Dla kwestii zawartych w art. 49.1.4 istotnym jest fakt że autobus został nieprawidłowo zatrzymany.
kopan napisał:
Jak najbardziej, obowiązują. Czasem są jednak sytuacje, że przystanek musi być na jezdni i tak się składa, że obok linii podwójnej ciągłej. Pasażerowie gdzieś przecież muszą wsiąść wysiąść, prawda? kopan napisał:Jak to jaki przepis – atr. 49.1.4) co myślisz że drogowców nie obowiązują przepisy ,
Nie można, bo obowiązuje Cię linia podwójna ciągła.A niby dlaczego nie można go ominąć jak z przepisów wynika coś przeciwnego - można go ominąć.
kopan napisał:
"Inny pojazd" nie powinien się tam zatrzymywać, a jeśli już się zatrzyma, to co od razu będziesz go omijał, przejeżdżając podwójną ciągłą, czy chwilkę poczekasz aby zorientować się dlaczego ten pojazd się zatrzymał? Owszem, jeśli zatrzymanie się przedłuży, a w ręcz stanie się postojem wówczas nie mamy innego logicznego rozwiązania i omijamy intruza.Jak inny pojazd się zatrzyma to też nie można go ominąć i nic się nam nie stanie jak poczekamy ??
kopan napisał:
Można, a nawet trzeba ominąć taki pojazd. Pisałem już o tym.Można ominąć pojazd za którego nieprawidłowe zatrzymanie odpowiada kierujący tym pojazdem.
kopan napisał:
Fajny sposób rozumowania. Ale to, że organ zarządzający ruchem usytuował przystanek w takim miejscu, nie możemy mówić, że to ten sam organ zatrzymał autobus. Autobus jak by nie było zatrzymuje kierujący autobusem za zgoda organu zarządzającego ruchem, który zlokalizował w tym miejscu przystanek.Można ominąć autobus który został nieprawidłowo zatrzymany przez drogowców.Ostatnio edytowane przez ksu ; 15-06-2012 o 11:39
-
17-06-2012, 07:30 #17Od dawna na forum
- Dołączył
- 08.01.2010
- Mieszka w
- Tarnów
- Postów
- 478
Rozumiem że czasami przystanku nie da się zlokalizować tak by zatrzymany autobus nie tamował ruchu, jak drogowcy ustanowili przystanek to mieli powód.
Nie ma problemu, bo autobus można ominąć, takie omijanie jest wkalkulowane w lokalizacje przystanku.
Autobus plus przystanek nie służy do kierowania ruchem pojazdów.
Należy go traktować jak: pojazd wykonujący prace porządkowe na drodze, zabezpieczoną zaporami dziurę w jezdni, śmieciarkę, uszkodzony pojazd – omijamy.
Bo przepisy dopuszczają przejeżdżanie przez linie ciągłe.
Jak myślisz czy na obszarze zabudowanym, autobus w razie awarii ma obowiązek sygnalizować postój na przystanku ?
-
17-06-2012, 10:14 #18
-
17-06-2012, 19:37 #19
kopan napisał:
A które przepisy? Ja znam tylko jeden, ale może są jeszcze jakieś inne o których nie wiem, więc chętnie się dowiem.Bo przepisy dopuszczają przejeżdżanie przez linie ciągłe.
kopan napisał:
Rozumem, że masz na myśli przystanek usytuowany na jezdni, nie z zatoką.Jak myślisz czy na obszarze zabudowanym, autobus w razie awarii ma obowiązek sygnalizować postój na przystanku ?
Powiem tak. Niestety ustawodawca pewnych sytuacji nie przewidział. Jak wiesz przepisy nie wszystko rozstrzygają. Ale jesteśmy przecież ludźmi myślącymi i czasem swój sposób zachowania powinniśmy dostosować do danej sytuacji.
I tak w myśl art.50. ust.1. pkt 2 lit.b K.D. - możemy powiedzieć, że nie musimy. Ale jeśli głębiej się nad tym zastanowimy, dojdziemy do wniosku, że lepiej będzie jeśli w takiej sytuacji zasygnalizujemy obecność pojazdu (w tym przypadku autobusu), który uległ uszkodzeniu. Jeśli tego nie zrobimy, to kierujący pojazdami, którzy zatrzymają się za autobusem będą przekonani, że autobus jest unieruchomiony ze względu na wysiadających lub wsiadających pasażerów na oznaczonym przystanku autobusowym, a przecież powód unieruchomienia jest już inny-awaria.
Natomiast jeśli unieruchomienie autobusu zasygnalizujemy światłami awaryjnymi i jeszcze dodatkowo ostrzegawczym trójkątem odblaskowym (wiem, że tu zdania są podzielone odnośnie używania trójkąta na obszarze zabudowanym), to przyczyna unieruchomienia autobusu będzie jasna i klarowna dla innych kierujących. Można, a nawet trzeba będzie ominąć taki autobus.
Czy masz inne zdanie na ten temat? Jeśli tak, to chętnie się z nim zapoznam.
P.S. Myślę, że większy problem w takiej sytuacji byłby z autobusem, który przewozi zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat, który ma obowiązek włączyć światła awaryjne podczas wsiadania lub wysiadania dzieci lub młodzieży.
-
18-06-2012, 14:00 #20Od dawna na forum
- Dołączył
- 19.09.2011
- Postów
- 469
kopan. powiem ci, że rzuciłeś całkiem nowe światło na ten temat i z cienia wyszło sporo niedociągnięć. i ja powiem, że jesli tych argumentów użyłby kursant to egzaminatorowi zmiękłaby rura, faktem jest że jest to niesprecyzowane i zdania będą podzielone nawet wśród specjalistów tak jak w kwestii znaku stop za sygnalizatorem świetlnym.



Odpowiedź z cytatem

Bookmarks