Pokaż wyniki od 21 do 30 z 52
-
18-06-2012, 21:43 #21
Oczywiście, że zdania byłyby podzielone. To tak, jak z zatrzymywaniem się przy prawej krawędzi jezdni. Kierunkowskazu prawego w myśl obowiązujących przepisów nie używamy, a jednak wielu kierowców używa go. Wielu instruktorów uczy zatrzymywania się z prawym kierunkowskazem. Wielu egzaminatorów nie traktuje tego jako błąd. Przy włączaniu się do ruchu bez zmiany pasa ruchu, czy kierunku jazdy, też nie ma obowiązku użycia kierunkowskazu, a jednak wielu kierowców włącza kierunkowskaz. Wielu egzaminatorów nie traktuje tego jako błąd. Takich przypadków jest jeszcze wiele.
Wracając do tematu. Mi osobiście kilka razy zdarzyło się omijać autobus, który się zepsuł na przystanku i postój takiego autobusu był sygnalizowany światłami awaryjnymi. Zwłaszcza zimą dość często takie sytuacje się zdarzają. Uważam, że takie sygnalizowanie jest potrzebne. Wiem wtedy jak mam się zachować w owej sytuacji.
-
19-06-2012, 01:12 #22Od dawna na forum
- Dołączył
- 14.11.2010
- Mieszka w
- DZG
- Postów
- 732
-
19-06-2012, 15:33 #23Od dawna na forum
- Dołączył
- 19.09.2011
- Postów
- 469
a może skręcać?? ogólnie dobrze jest poinformować że cos się zaczyna dziać
te użwanie kierunkowskazów to ciężka sprawa, jak chociażby używanie ich do dawania znaku, że ten z tyłu może wyprzedzać, nie jest to dobre bo wystarczy wyobrazić sobie sytuacje gdzie ktoś zamierza skręcić w prawo i włącza kierunkowskaz, następnie robi ruch kierownicą i wyłacza kierunkowskaz i juz nie powtarza go i co wtedy?? ktoś myśli, że wolne wychyla się pewnie i dzwon bo z naprzeciwka coś jechało
wiem, wiem zaraz się posypią komentarze, że aby wyprzedzać należy się upewnić że mamy taka mozliwość ale jak ktoś jeździ po drodze to widać jakie są zachowania, sam tez korzystam z takiej podpowiedzi ale dodatkowo sie upewniam.
inna sprawa to zjazd z rond, też nie jest to nigdzie sprecyzowane a jakoś sobie ludzie radzą
-
22-06-2012, 19:35 #24Od dawna na forum
- Dołączył
- 08.01.2010
- Mieszka w
- Tarnów
- Postów
- 478
To twierdzisz że ustawodawca słabo myślał i pewnych uregulowań nie wymyślił, więc teraz nasza kolej każdy myśli samodzielnie i stosuje się do tego co wymyślił.
To nie tak.
Żadne prawo nie reguluje kwestii już uregulowanych prawem.
Nie ma czegoś takiego że po złamaniu przepisu atr. 49.1.4) powinny być przepisy regulujące tę dziwną niedopuszczalną prawem sytuację.
Dokładnie to mogą być przepisy określające odstępstwo od danej sytuacji:
Np. nie można przejechać linii ciągłej aby ominąć autobus ….
Ale gdy takich przepisów brak to znaczy że ustawodawca nie przewidział odstępstw od art. 49.1.4)
Egzaminator który oblał osobę przejeżdżającą przez podwójną ciągłą w arkuszu przebiegu egzaminu akcentuje że autobus był zatrzymany na oznaczonym przystanku – jakby to jakieś znaczenie miało.
A to ma takie znaczenie jak twierdzenie że egzaminowany przejechał linię ciągłą aby ominąć uszkodzony pojazd prawidłowo sygnalizujący zatrzymanie z powodu awarii …. No i należy się przerwanie egzaminu bo naruszono zapis tab. 12
-
26-06-2012, 22:50 #25
-
28-06-2012, 16:41 #26Od dawna na forum
- Dołączył
- 08.01.2010
- Mieszka w
- Tarnów
- Postów
- 478
-
29-06-2012, 23:24 #27ksu napisał:kopan napisał:
ksu napisał:Bo przepisy dopuszczają przejeżdżanie przez linie ciągłe
A które przepisy?
Na to pytanie już chyba znam odpowiedź, ale na to pierwsze chętnie poznam skoro tak bardzo wszystko ma być zgodnie z literą prawa.Czy masz inne zdanie na ten temat? Jeśli tak, to chętnie się z nim zapoznam.
-
02-07-2012, 14:41 #28Od dawna na forum
- Dołączył
- 08.01.2010
- Mieszka w
- Tarnów
- Postów
- 478
Dokładnie to przepis wspomina że można zostać zmuszonym do przejechania przez linie ciągłe.
Czyli przepisy nie dopuszczają a zmuszają cię w pewnych wypadkach do przejeżdżania przez linie.
Mówi o tym art 49.1.4.
Art. 49.Przepis zmusza do przejechania linii by autobus nieprawidłowo zatrzymany ominąć, egzaminator wali przerwanie egzaminu bo widzi wyłącznie tabelę 12.1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
4) na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych, jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię;
Widzę że potrzebujesz jeszcze jakiś inny przepis regulujący sprawę uregulowaną.
Bo pytasz który przepis.
-
03-07-2012, 16:02 #29
kopan napisał:
Nie. Z przepisu tego wynika, że zabrania się zatrzymania pojazdu na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych itd. itd. Czyli myślący kierowca ma zatrzymać pojazd w takiej odległości od linii ciągłej, aby inni kierujący pojazdami wielośladowymi nie byli zmuszeni do najeżdżania na tę linię. I tylko tyle. W żaden sposób przepis ten nie zezwala na przejeżdżanie przez tę linię. W myśl prawa takich sytuacji zmuszjących do najeżdżania na linię ciągłą nie powinno być.Dokładnie to przepis wspomina że można zostać zmuszonym do przejechania przez linie ciągłe.
Czyli przepisy nie dopuszczają a zmuszają cię w pewnych wypadkach do przejeżdżania przez linie.
Mówi o tym art 49.1.4.
kopan napisał:
Już pisaliśmy o tym. Autobus jest zatrzymany prawidłowo, gdyż zezwala mu na to znak pionowy "przystanek autobusowy", a egzaminator słusznie przerywa egzamin za naruszenie przepisów ruchu drogowego (najechanie/przejechanie przez linię podwójna ciągłą). Takie zachowanie osoby zdającej jest niedopuszczalne i w myśl wspomnianej przez Ciebie tabeli nr 12. egzamin zostaje przerwany.Przepis zmusza do przejechania linii by autobus nieprawidłowo zatrzymany ominąć, egzaminator wali przerwanie egzaminu bo widzi wyłącznie tabelę 12.
kopan napisał:
Tak. Dalej pytam który przepis, bo jak na razie nie uzyskałem odpowiedzi.Widzę że potrzebujesz jeszcze jakiś inny przepis regulujący sprawę uregulowaną.
Bo pytasz który przepis.
-
03-07-2012, 16:13 #30



Odpowiedź z cytatem


Bookmarks