Naukajazdy.pl - Serwis dla kursantów i ośrodków szkolenia kierowców.

Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: znaki drogowe

Nowy użytkownik

znaki drogowe

Witam wszystkich !!\Ja tu jestem nowicjuszem ale za kółkiem jestem już 10 lat !
    Mam pytanie na które nie mogę znaleść odp w kodeksie . Czy orientuje się ktoś czy istnieje taki przepis że każdy znak drogowy powinien stać na słupie / rurze pomalowanej w biało czerwone pasy ?!
    Pozdrawiam :D

Od dawna na forum

Dla mnie to nowość co piszesz ale nie ma ludzi nieomylnych. Ja nic o tym nie wiem a więcej informcji znajdziesz tutaj
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 3 lipca 2003 r.
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

http://lex.pl/serwis/du/2003/2181.htm

Nowy użytkownik

Re: znaki drogowe

Cytat Napisał antek2212
    Witam wszystkich !!\Ja tu jestem nowicjuszem ale za kółkiem jestem już 10 lat !
    Mam pytanie na które nie mogę znaleść odp w kodeksie . Czy orientuje się ktoś czy istnieje taki przepis że każdy znak drogowy powinien stać na słupie / rurze pomalowanej w biało czerwone pasy ?!
    Pozdrawiam
    W kodeksie takiej informacji nie znajdziesz bo kodeks takich informacji nie dostarcza.

Postaram się udzielić Ci wyczerpującej odpowiedzi popartej odpowiednim dokumentem:

Dziennik Ustaw Nr 220 Poz. 2181
    1.5.2 Sposób umieszczania znaków

"Znaki umocowuje się na konstrukcjach wsporczych, tj. słupkach, ramach, wysięgnikach, konstrukcjach bramowych, wykonanych z materiałów trwałych, z wyjątkiem betonu. Dopuszcza się też do umieszczania znaków wykorzystywanie słupków linii telekomunikacyjnych, latarń, słupów trakcyjnych i masztów sygnalizatorów oraz ścian budynków i elementów konstrukcyjnych obiektów inżynierskich. Słupki konstrukcji wsporczych powinny mieć przekrój kołowy lub eliptyczny."

Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to służę pomocą

Pozdrawiam