Naukajazdy.pl - Serwis dla kursantów i ośrodków szkolenia kierowców.


Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52
  1. #11
    Od dawna na forum Avatar silvox
    Dołączył
    06.09.2011
    Mieszka w
    malopolskie
    Postów
    781


    Cytat Napisał kopan
    można spokojnie ominąć autobus zatrzymujący się na oznakowanym przystanku - ponieważ jego nieprawidłowe zatrzymanie
    Dlaczego autobus stojący na przystanku jest nieprawidłowo zatrzymany przez kierowcę ?? To gdzie ma się zatrzymać ?? Przeciez to zatrzymanie wynika z ,,warunków ruchu'' .. Chyba się rozpędziłeś ..

    Łamanie przepisów przez innych nie upoważnia nas do tego samego .. Coś zamieszałeś .. Ale to inny zupełnie temat - tutaj się wypowiedz czy kursantka powinna jechać czy nie ...

  2. #12
    Od dawna na forum
    Dołączył
    08.01.2010
    Mieszka w
    Tarnów
    Postów
    478


    Zgodnie z cytowanym art. 18 sam ustawodawca uznał że autobus ruszając z oznaczonego przystanku jest włączającym się do ruchu.

    Z cytowanego art. 17 wynika że - na pewno zatrzymanie autobusu nie wynika z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
    Bo jakby zatrzymanie wynikało z tych warunków to autobus nie byłby włączającym się do ruchu.

    Pytasz kto zatrzymał autobus nieprawidłowo??
    Na pewno nie kierowca autobusu, bo ma znakiem ustanowiony przystanek.

    Za nieprawidłowe zatrzymanie autobusu odpowiada policja i organizator ruchu, bo ustawili przystanek w miejscu gdzie go nie powinno być.

    Faktem jest że autobus jest nieprawidłowo zatrzymany i zgodnie z cytowanym art. 49.1.4) jesteśmy upoważnieni do najechania na tę linię wynika to z tej kwestii: <<<< jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię;>>>>

    Podsumowując, zostaliśmy zmuszeni przez policje i organizatora ruchu do najeżdżania na linię podwójną ciągłą.

    Można śmiało się odwołać od wyniku tego egzaminu przedstawiając powyższą argumentację.

    Ps. Projekty organizacji ruchu tworzy zarządzający ruchem a opiniuje je policja, stąd wniosek że za złe zatrzymanie autobusu odpowiadają wspólnie.

  3. #13
    Od dawna na forum Avatar silvox
    Dołączył
    06.09.2011
    Mieszka w
    malopolskie
    Postów
    781


    Jak sie trochę przeanalizuje miejsca usytuowania przystanków to faktycznie - na ich wysokości powinna byc linia przerywana(jednostronnie choćby) i sprawa byłaby załatwiona ...

  4. #14
    Od dawna na forum Avatar ksu
    Dołączył
    23.11.2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Postów
    2,378


    kopan napisał:
    Zgodnie z art. 49.1.4 autobus nie miał prawa się tam zatrzymać bo jego zatrzymanie nie wynikało z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
    Dlaczego autobus nie ma prawa zatrzymać się na oznakowanym przystanku autobusowym?
    Art.2. pkt 13) przystanek-miejsce zatrzymywania się pojazdów transportu publicznego, oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi.
    kopan napisał:
    Pytasz kto zatrzymał autobus nieprawidłowo??
    Na pewno nie kierowca autobusu, bo ma znakiem ustanowiony przystanek
    No właśnie. I tu już dobrze mówisz.
    kopan napisał:
    Za nieprawidłowe zatrzymanie autobusu odpowiada policja i organizator ruchu, bo ustawili przystanek w miejscu gdzie go nie powinno być.
    A dlaczego tam nie może być przystanku? Jaki przepis tego zabrania?
    Jeżeli przystanek autobusowy bez zatoki lokalizuje się na drodze dwukierunkowej można odgiąć tor jazdy (wyginając linię podwójną ciągłą) jeżeli jest taka możliwość. Wtedy pojazdy omijające autobus nie muszą najeżdżać na tą linię. Jeśli nie ma możliwości odgięcia torów jazdy, to linia podwójna ciągła zostaje prosta i kiedy autobus zatrzyma się w celu zabrania czy wysadzenia pasażera, nie możemy go omijać. Autobus nie będzie tam przecież stał godzinę, więc nic się nam nie stanie jeśli zaczekamy aż ruszy.
    kopan napisał:
    Faktem jest że autobus jest nieprawidłowo zatrzymany i zgodnie z cytowanym art. 49.1.4)...
    Skoro już tak bardzo upierasz się powołując się na ten przepis, to jest jeszcze art. 5. ust.1.K.D., który jak myślę rozwiązuje cały problem. Autobus stosuje się do znaku drogowego D-15, który jest w tym przypadku ważniejszy od przepisów ustawy, czyli od artykułu przytaczanego przez Ciebie.
    kopan napisał:
    Podsumowując, zostaliśmy zmuszeni przez policje i organizatora ruchu do najeżdżania na linię podwójną ciągłą.
    Nikt nas do tego nie zmusza. Możemy, a nawet powinniśmy poczekać aż autobus ruszy z miejsca.
    kopan napisał:
    Można śmiało się odwołać od wyniku tego egzaminu przedstawiając powyższą argumentację.
    Słyszałem już o dwóch takich odwołaniach. Niestety oba z rezultatem negatywnym.

  5. #15
    Od dawna na forum
    Dołączył
    08.01.2010
    Mieszka w
    Tarnów
    Postów
    478


    Zaraz, przecież cytuję Ci przepisy odnośnie przystanku autobusowego i wyjaśniam że kierujący autobusem nie jest winny zatrzymania w miejscu niedozwolonym - bo ma znak przystanek.

    Więc nie rozumiem twojego zarzutu że niby ja twierdzę ze kierujący autobusem nie może się tam zatrzymać. Przecież pisze że za nieprawidłowe zatrzymanie w tym miejscy odpowiada organizator ruchu.
    Dla kwestii zawartych w art. 49.1.4 istotnym jest fakt że autobus został nieprawidłowo zatrzymany.
    Nie jest istotnym przez kogo został zatrzymany.


    ksu napisał:
    A dlaczego tam nie może być przystanku? Jaki przepis tego zabrania?
    Jak to jaki przepis – atr. 49.1.4) co myślisz że drogowców nie obowiązują przepisy , mogą się nie znać na materii którą się zajmują i dowolnie wkopywać znaki. Sugerujesz że wszystko co niezabronione jest dopuszczone. Potrzeba zabronić wkopywania znaku bo inaczej ustanowią przystanek.
    Wystarczy że art. 49.1.4) zabronione jest zatrzymywanie pojazdu.

    ksu napisał:
    kiedy autobus zatrzyma się w celu zabrania czy wysadzenia pasażera, nie możemy go omijać. Autobus nie będzie tam przecież stał godzinę, więc nic się nam nie stanie jeśli zaczekamy aż ruszy.
    A niby dlaczego nie można go ominąć jak z przepisów wynika coś przeciwnego - można go ominąć.
    Jak inny pojazd się zatrzyma to też nie można go ominąć i nic się nam nie stanie jak poczekamy ??
    Czy zgodnie z przytoczonym art. 49.1.4). można go śmiało ominąć. ??

    Można ominąć pojazd za którego nieprawidłowe zatrzymanie odpowiada kierujący tym pojazdem.
    Można ominąć autobus który został nieprawidłowo zatrzymany przez drogowców.


    ksu napisał:
    Skoro już tak bardzo upierasz się powołując się na ten przepis, to jest jeszcze art. 5. ust.1.K.D., który jak myślę rozwiązuje cały problem. Autobus stosuje się do znaku drogowego D-15, który jest w tym przypadku ważniejszy od przepisów ustawy, czyli od artykułu przytaczanego przez Ciebie.
    Całkowicie się mylisz bo art. 5 nic nie wnosi do tej sytuacji gdyż w obydwu przypadkach mamy przepisy dotyczące znaków. Zgodnie z art. 5 masz się stosować do znaków co oznacza że masz stosować się do regulacji przypisanych do znaków.
    Gdzie zapisano te regulacje nie ma żadnego znaczenia, większość regulacji do znaków jest w ustawie.

  6. #16
    Od dawna na forum Avatar ksu
    Dołączył
    23.11.2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Postów
    2,378


    kopan napisał:
    Przecież pisze że za nieprawidłowe zatrzymanie w tym miejscy odpowiada organizator ruchu.
    Ja nie zauważam w tej sytuacji żadnych nieprawidłowości. Owszem zatrzymywanie się autobusu w takim miejscu, może być w jakiś tam sposób uciążliwe dla innych kierujących, ale nie zawsze da się umiejscowić przystanek poza pasem ruchu. Jeśli jest zapotrzebowanie na przystanek w danym miejscu, ale infrastruktura drogowa nie pozwala na przystanek z zatoką, to lokalizuje się go na pasie ruchu. W jaki sposób i na jakich zasadach, to już pisałem o tym.
    kopan napisał:
    Dla kwestii zawartych w art. 49.1.4 istotnym jest fakt że autobus został nieprawidłowo zatrzymany.
    W Tym przypadku został zatrzymany prawidłowo, gdyż na zatrzymanie w tym miejscu zezwala znak "przystanek autobusowy".
    kopan napisał:
    Jak to jaki przepis – atr. 49.1.4) co myślisz że drogowców nie obowiązują przepisy ,
    Jak najbardziej, obowiązują. Czasem są jednak sytuacje, że przystanek musi być na jezdni i tak się składa, że obok linii podwójnej ciągłej. Pasażerowie gdzieś przecież muszą wsiąść wysiąść, prawda? kopan napisał:
    A niby dlaczego nie można go ominąć jak z przepisów wynika coś przeciwnego - można go ominąć.
    Nie można, bo obowiązuje Cię linia podwójna ciągła.
    kopan napisał:
    Jak inny pojazd się zatrzyma to też nie można go ominąć i nic się nam nie stanie jak poczekamy ??
    "Inny pojazd" nie powinien się tam zatrzymywać, a jeśli już się zatrzyma, to co od razu będziesz go omijał, przejeżdżając podwójną ciągłą, czy chwilkę poczekasz aby zorientować się dlaczego ten pojazd się zatrzymał? Owszem, jeśli zatrzymanie się przedłuży, a w ręcz stanie się postojem wówczas nie mamy innego logicznego rozwiązania i omijamy intruza.
    kopan napisał:
    Można ominąć pojazd za którego nieprawidłowe zatrzymanie odpowiada kierujący tym pojazdem.
    Można, a nawet trzeba ominąć taki pojazd. Pisałem już o tym.
    kopan napisał:
    Można ominąć autobus który został nieprawidłowo zatrzymany przez drogowców.
    Fajny sposób rozumowania. Ale to, że organ zarządzający ruchem usytuował przystanek w takim miejscu, nie możemy mówić, że to ten sam organ zatrzymał autobus. Autobus jak by nie było zatrzymuje kierujący autobusem za zgoda organu zarządzającego ruchem, który zlokalizował w tym miejscu przystanek.
    Ostatnio edytowane przez ksu ; 15-06-2012 o 11:39

  7. #17
    Od dawna na forum
    Dołączył
    08.01.2010
    Mieszka w
    Tarnów
    Postów
    478


    Rozumiem że czasami przystanku nie da się zlokalizować tak by zatrzymany autobus nie tamował ruchu, jak drogowcy ustanowili przystanek to mieli powód.

    Nie ma problemu, bo autobus można ominąć, takie omijanie jest wkalkulowane w lokalizacje przystanku.

    Autobus plus przystanek nie służy do kierowania ruchem pojazdów.
    Należy go traktować jak: pojazd wykonujący prace porządkowe na drodze, zabezpieczoną zaporami dziurę w jezdni, śmieciarkę, uszkodzony pojazd – omijamy.

    Bo przepisy dopuszczają przejeżdżanie przez linie ciągłe.

    Jak myślisz czy na obszarze zabudowanym, autobus w razie awarii ma obowiązek sygnalizować postój na przystanku ?

  8. #18
    Od dawna na forum Avatar silvox
    Dołączył
    06.09.2011
    Mieszka w
    malopolskie
    Postów
    781


    Cytat Napisał kopan
    czy na obszarze zabudowanym, autobus w razie awarii ma obowiązek sygnalizować postój na przystanku ?
    Bardzo dobre pytanie ..
    Ja bym opcjował za tym, że powinien .. I to nie awaryjnymi, bo wiadomo, że te światła nie są przez szoferów używane prawidłowo, ale postawieniem za pojazdem trójkąta ..

  9. #19
    Od dawna na forum Avatar ksu
    Dołączył
    23.11.2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Postów
    2,378


    kopan napisał:
    Bo przepisy dopuszczają przejeżdżanie przez linie ciągłe.
    A które przepisy? Ja znam tylko jeden, ale może są jeszcze jakieś inne o których nie wiem, więc chętnie się dowiem.
    kopan napisał:
    Jak myślisz czy na obszarze zabudowanym, autobus w razie awarii ma obowiązek sygnalizować postój na przystanku ?
    Rozumem, że masz na myśli przystanek usytuowany na jezdni, nie z zatoką.
    Powiem tak. Niestety ustawodawca pewnych sytuacji nie przewidział. Jak wiesz przepisy nie wszystko rozstrzygają. Ale jesteśmy przecież ludźmi myślącymi i czasem swój sposób zachowania powinniśmy dostosować do danej sytuacji.
    I tak w myśl art.50. ust.1. pkt 2 lit.b K.D. - możemy powiedzieć, że nie musimy. Ale jeśli głębiej się nad tym zastanowimy, dojdziemy do wniosku, że lepiej będzie jeśli w takiej sytuacji zasygnalizujemy obecność pojazdu (w tym przypadku autobusu), który uległ uszkodzeniu. Jeśli tego nie zrobimy, to kierujący pojazdami, którzy zatrzymają się za autobusem będą przekonani, że autobus jest unieruchomiony ze względu na wysiadających lub wsiadających pasażerów na oznaczonym przystanku autobusowym, a przecież powód unieruchomienia jest już inny-awaria.
    Natomiast jeśli unieruchomienie autobusu zasygnalizujemy światłami awaryjnymi i jeszcze dodatkowo ostrzegawczym trójkątem odblaskowym (wiem, że tu zdania są podzielone odnośnie używania trójkąta na obszarze zabudowanym), to przyczyna unieruchomienia autobusu będzie jasna i klarowna dla innych kierujących. Można, a nawet trzeba będzie ominąć taki autobus.
    Czy masz inne zdanie na ten temat? Jeśli tak, to chętnie się z nim zapoznam.
    P.S. Myślę, że większy problem w takiej sytuacji byłby z autobusem, który przewozi zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat, który ma obowiązek włączyć światła awaryjne podczas wsiadania lub wysiadania dzieci lub młodzieży.

  10. #20
    Od dawna na forum
    Dołączył
    19.09.2011
    Postów
    469


    kopan. powiem ci, że rzuciłeś całkiem nowe światło na ten temat i z cienia wyszło sporo niedociągnięć. i ja powiem, że jesli tych argumentów użyłby kursant to egzaminatorowi zmiękłaby rura, faktem jest że jest to niesprecyzowane i zdania będą podzielone nawet wśród specjalistów tak jak w kwestii znaku stop za sygnalizatorem świetlnym.

Użytkownicy, którzy czytali ten wątek: 0

Brak wyników.

Bookmarks

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •