Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Hybrid View
-
18-03-2016, 16:02 #1Nowy użytkownik
- Dołączył
- 18.03.2016
- Postów
- 2
Jakiś czas temu sporo czytałem o wyprzedzaniu kolumny pojazdów i z tego co udało mi sie wyczytać wynika, że każdy wyprzedzany pojazd to jakby oddzielny manewr wyprzedzania, z tego wynikałoby, że w tym momencie powinieneś zakończyć wyprzedzanie i wrócić na własny pas - ale na to na pewno nie było miejsca, pytanie, czy bus zachował bezpieczną odległość od poprzedzającego go skręcającego pojazdu?Na wysokości i busa zobaczyłem ze samochód przed nim skręca w lewo w leśna drogę
Ogólnie widziałem już wyroki skazujące skręcającego w lewo na skrzyżowaniu w którego się władował wyprzedzający, więc na pewno szanse masz przy dobrym papudze.
-
18-03-2016, 21:05 #2
Owszem, każde przejeżdżanie obok pojazdu itd., jest odrębnym manewrem. Tylko nie wiem skąd wniosek, że należy powrócić na prawy pas ruchu? Manewr wyprzedzania nie musi wiązać się ze zmianą pasa.
Na skrzyżowaniu, skręcającego w lewo, bierze pod opiekę bezpośrednio art. 24.7.3, a pośrednio art.24.1.3 i art.24.5.Ogólnie widziałem już wyroki skazujące skręcającego w lewo na skrzyżowaniu w którego się władował wyprzedzający, więc na pewno szanse masz przy dobrym papudze.
W tym przypadku nie było to na skrzyżowaniu i jak najbardziej taki manewr można było wykonać. Pytanie, czy skręcający sygnalizował zmianę kierunku jazdy wystarczająco wcześnie i wyraźnie? Jeśli będzie udowodnione, że tak, to marne szanse.
Na szczęście coraz więcej jest orzeczeń uznających winę wyprzedzającego na skrzyżowaniu lub bezpośrednio przed.
Napisał silvox




Odpowiedź z cytatem


Bookmarks