07 Gru. 2009
Hałas w samochodzie może wynikać z wielu przyczyn, które warto ustalić bardzo dokładnie i nie powinno się zwlekać z naprawą. Często hałas w kabinie kierowcy przypisuje się nieprawidłowej pracy lub uszkodzeniom amortyzatorów.
Natomiast powstawanie niepożądanych dźwięków może być także związane z nieprawidłowym montażem elementów mocowań amortyzatorów.
Najczęstszą przyczyną hałasu jest zużycie i wybicie przegubów kulowych i elementów metalowo-gumowych. Może być ono wywołane zbyt długą eksploatacją bądź też uszkodzeniami mechanicznymi.
Przyczyną hałasu są również niewłaściwie przykręcone elementy mocowania amortyzatora, np.: niedostateczny moment dokręcenia tulei górnego mocowania lub pominięcie w montażu kapturków, które wyciszają syczenie zaworów tłumiących.
Problemy takie mogą wystąpić także w zawieszeniach z kolumnami MacPhersona, gdzie hałas jest często następstwem niedostatecznego momentu dokręcania nakrętki mocującej wkład w kolumnie lub pominięcia w montażu gumowego pierścienia, izolującego sprężynę od kołnierza kolumny.
Najczęstszą przyczyną hałasu jest zużycie i wybicie przegubów kulowych i elementów metalowo-gumowych. Może być ono wywołane zbyt długą eksploatacją bądź też uszkodzeniami mechanicznymi.
Przyczyną hałasu są również niewłaściwie przykręcone elementy mocowania amortyzatora, np.: niedostateczny moment dokręcenia tulei górnego mocowania lub pominięcie w montażu kapturków, które wyciszają syczenie zaworów tłumiących.
Problemy takie mogą wystąpić także w zawieszeniach z kolumnami MacPhersona, gdzie hałas jest często następstwem niedostatecznego momentu dokręcania nakrętki mocującej wkład w kolumnie lub pominięcia w montażu gumowego pierścienia, izolującego sprężynę od kołnierza kolumny.
Ważne linki