03 Gru. 2009
Kłopotom z rozruchem jest winny osłabiony akumulator, który jest rozładowywany najczęściej przez niesprawne instalacje elektryczne i wpięte w nie urządzenia, jak na przykład prądożerne, złej jakości autoalarmy, wadliwe przekaźniki .
Gdy akumulator jest rozładowany kwas zamienia się w wodę. W niskich temperaturach woda, która zamarza rozsadza baterię. Awarie takie przydarzają się kierowcom, którzy pozostawiają na wiele dni swe samochody na parkingach.
Sprawna bateria także potrafi sprawić kłopot podczas porannego rozruchu. Po wejściu do samochodu należy na dwie, trzy minuty włączyć światła postojowe. Po wyłączeniu świateł postojowych, uruchomiamy silnik. Jeżeli jedyną przyczyną słabej mocy był nocny mróz silnik powinien zaskoczyć.
Nowy, sprawny akumulator traci w ciągu nocy w temperaturze –18 stopni C 50 procent pojemności na skutek schłodzenia elektrolitu. Po włączeniu świateł postojowych wzrasta temperatura elektrolitu, a więc także moc baterii. Bilans energetyczny jest wówczas dodatni więc więcej zyskujemy niż tracimy.
Sprawna bateria także potrafi sprawić kłopot podczas porannego rozruchu. Po wejściu do samochodu należy na dwie, trzy minuty włączyć światła postojowe. Po wyłączeniu świateł postojowych, uruchomiamy silnik. Jeżeli jedyną przyczyną słabej mocy był nocny mróz silnik powinien zaskoczyć.
Nowy, sprawny akumulator traci w ciągu nocy w temperaturze –18 stopni C 50 procent pojemności na skutek schłodzenia elektrolitu. Po włączeniu świateł postojowych wzrasta temperatura elektrolitu, a więc także moc baterii. Bilans energetyczny jest wówczas dodatni więc więcej zyskujemy niż tracimy.
Ważne linki