17 Lut. 2019
Wraz z wiosną nadchodzi pora na zmianę opon. Należy także pamiętać o dokładnym sprawdzeniu stanu pojazdu po zimie. Kontrola pojazdu nie tylko pozwala na bezpieczną, ale także na komfortową jazdę. Dzięki temu mamy pewność, że naszemu pojazdowi nic "nie dolega"Opony zimowe zmieniamy, ponieważ oprócz różnicy w bieżniku w stosunku do opon letnich, mają one inny skład gumy. Guma w oponach zimowych jest bardziej miękka, żeby jazda po śniegu była łatwiejsza oraz żeby samochód był bardziej przyczepny do jezdni. Natomiast w oponach letnich ważna jest zdolność do odprowadzenia wody spomiędzy jezdni a kół.
Powinno się również zwrócić uwagę czy dotychczas wykorzystywane opony jeszcze nadają się do eksploatacji, przede wszystkim trzeba sprawdzić głębokość bieżnika, która musi wynosić co najmniej 1,6 mm.
Dbając o opony powinno się pamiętać o utrzymywaniu odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu. Gdy opony są niedopompowane pogarsza się przyczepność oraz ogranicza się możliwość odprowadzania wody spod kół.
Auto jest także mniej stabilne na zakrętach. Poduszka wodna, która pozostaje pod oponą sprzyja poślizgom i wydłuża drogę hamowania.
Trzeba powiedzieć, że opony eksploatowane przy zbyt niskim ciśnieniu zużywają się trzykrotnie szybciej niż opony prawidłowo napompowane.
Zbyt niskie ciśnienie powoduje również wzrost zużycia paliwa, bo większe stają się opory toczenia, a tym samym zapotrzebowanie na energię.
Powinno się również zwrócić uwagę czy dotychczas wykorzystywane opony jeszcze nadają się do eksploatacji, przede wszystkim trzeba sprawdzić głębokość bieżnika, która musi wynosić co najmniej 1,6 mm.
Dbając o opony powinno się pamiętać o utrzymywaniu odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu. Gdy opony są niedopompowane pogarsza się przyczepność oraz ogranicza się możliwość odprowadzania wody spod kół.
Auto jest także mniej stabilne na zakrętach. Poduszka wodna, która pozostaje pod oponą sprzyja poślizgom i wydłuża drogę hamowania.
Trzeba powiedzieć, że opony eksploatowane przy zbyt niskim ciśnieniu zużywają się trzykrotnie szybciej niż opony prawidłowo napompowane.
Zbyt niskie ciśnienie powoduje również wzrost zużycia paliwa, bo większe stają się opory toczenia, a tym samym zapotrzebowanie na energię.
Ważne linki